Forfatter Tony BurnerForfatter Tony Burner
Tony Burner
Tony Burner er professor i engelsk ved fakultet for humaniora og utdanningsvitenskap, Institutt for språkfag, Høgskolen i Sørøst-Norge (Campus Drammen). Han er utdannet lærer og skoleforsker med undervisningserfaring fra ungdomsskolen og den videregående skolen. Burners interesseområder er engelsk fagdidaktikk, vurdering, skoleutvikling og veiledning. Han har skrevet en rekke artikler og bokkapitler om disse temaene.
Forfatter Elaine CarlsonForfatter Elaine Carlson
Elaine Carlson
Elaine Carlsen er ansatt ved Akademiet Ypsilon videregående skole, Drammen. Hun har hovedfag i engelsk og psykologi fra The University of Wollongong NSW, Australia. I mange år har hun jobbet som ungdomsterapeut og lærer. Hennes interessefelt er Global Issues og Religion and Politics.  Elaine veileder BI-studenter i Drammen i fagene engelsk og psykologi. Hun er opptatt av skriving, og har stor interesse for å skape engasjement og refleksjon hos elevene.
James Stephen Henry
James Stephen Henry
Stephen Henry er opprinnelig fra sørøst i USA og kom til Norge i 1992. Han har undervist i engelsk siden 2002 og jobber for tiden som engelsklærer på Nydalen videregående skole. Han har tidligere undervist i engelsk på Universitet i Oslo og the University of Bethlehem på Vestbredden samt holdt kurs ved Høyskolen i Oslo og Akershus. I tillegg har han holdt kurs for det private næringslivet og offentlige institusjoner samt undervist på grunnskolenivå i Norge og på High School i Florida. Stephen Henry har også lang erfaring som konsulent innen dokumentarfilm og musikk og har særlig vært opptatt av kulturhistorie, populærkultur og film.
Global visions - Forfatter Julia Kagge
Julia Kagge
Julia Kagge har mer enn 20 års erfaring som engelsklærer og har siden 2006 jobbet ved Oslo katedralskole, både som avdelingsleder for fremmedspråk og som engelsklærer på fulltid. I fagkretsen har hun engelsk språk og litteratur, fransk, nederlandsk og latin. Hun har en spesiell interesse for språkhistorie. Julia Kagge har vært med på å utvikle lærebøker og digitale læremidler i engelsk siden 2002. Hun er for øvrig primus motor i Model United Nations ved Oslo katedralskole og reiser stadig på konferanser med elever.
Forfatter Namal Suganda Lokuge
Namal Suganda Lokuge
Namal Lokuge er lektor i engelsk ved Blindern videregående skole. Han underviser i engelsk litteratur, og har mer enn 20 års undervisningserfaring fra den videregående skolen, blant annet fra Oslo katedralskole og Berg videregående skole, IB-linjen (nå Blindern videregående skole). Hans interessefelt er internasjonal utdanning og litteratur som avspeiler flerkulturelle samfunn. Namal Lokuge var i to år tilknyttet United World College i Mostar/Bosnia som avdelingsleder for språkfagene. Han er opptatt av å formidle «critical thinking» til elevene.
Forfatter Stine Pernille RaustølForfatter Stine Pernille Raustøl
Stine Pernille Raustøl
Stine Pernille Raustøl er lektor i engelsk ved Elverum videregående skole samt CAS Coordinator for elevene ved skolens nystartede IB-linje (International Baccalaureate). Hun startet sin undervisningskarriere ved Berg videregående skole i Oslo, der hun underviste i engelsk, historie og religion og etikk. Hun var involvert i skolens Model United Nations-gruppe og reiste på konferanser med elevene. Stine Pernille Raustøl jobbet i tre år som engelsklærer ved IB-linjen på Aloha college, en internasjonal skole i Spania. Hun var nestleder i Fagforum for engelsklærere på Litteraturhuset i Oslo de tre årene forumet eksisterte.
Forfatter Daniel WestonForfatter Daniel Weston
Daniel Weston
Daniel Weston er førsteamanuensis i engelsk sosiolingvistikk ved det humanistiske fakultet, institutt for språk og litteratur, NTNU. Han har tidligere undervist ved flere universiteter i England. Westons interesseområder er engelsk dialektutvikling, språkhistorie, kode-veksling og anvendt språkvitenskap. Han har skrevet mange artikler om disse teamene.

Forfattere

Tony Burner

Tony Burner er professor i engelsk ved fakultet for humaniora og utdanningsvitenskap, Institutt for språkfag, Høgskolen i Sørøst-Norge (Campus Drammen). Han er utdannet lærer og skoleforsker med undervisningserfaring fra ungdomsskolen og den videregående skolen. Burners interesseområder er engelsk fagdidaktikk, vurdering, skoleutvikling og veiledning. Han har skrevet en rekke artikler og bokkapitler om disse temaene.

Elaine Carlson

Elaine Carlsen er ansatt ved Akademiet Ypsilon videregående skole, Drammen. Hun har hovedfag i engelsk og psykologi fra The University of Wollongong NSW, Australia. I mange år har hun jobbet som ungdomsterapeut og lærer. Hennes interessefelt er Global Issues og Religion and Politics.  Elaine veileder BI-studenter i Drammen i fagene engelsk og psykologi. Hun er opptatt av skriving, og har stor interesse for å skape engasjement og refleksjon hos elevene.

James Stephen Henry

Stephen Henry er opprinnelig fra sørøst i USA og kom til Norge i 1992. Han har undervist i engelsk siden 2002 og jobber for tiden som engelsklærer på Nydalen videregående skole. Han har tidligere undervist i engelsk på Universitet i Oslo og the University of Bethlehem på Vestbredden samt holdt kurs ved Høyskolen i Oslo og Akershus. I tillegg har han holdt kurs for det private næringslivet og offentlige institusjoner samt undervist på grunnskolenivå i Norge og på High School i Florida. Stephen Henry har også lang erfaring som konsulent innen dokumentarfilm og musikk og har særlig vært opptatt av kulturhistorie, populærkultur og film.

Julia Kagge

Julia Kagge har mer enn 20 års erfaring som engelsklærer og har siden 2006 jobbet ved Oslo katedralskole, både som avdelingsleder for fremmedspråk og som engelsklærer på fulltid. I fagkretsen har hun engelsk språk og litteratur, fransk, nederlandsk og latin. Hun har en spesiell interesse for språkhistorie. Julia Kagge har vært med på å utvikle lærebøker og digitale læremidler i engelsk siden 2002. Hun er for øvrig primus motor i Model United Nations ved Oslo katedralskole og reiser stadig på konferanser med elever.

Namal Suganda Lokuge

Namal Lokuge er lektor i engelsk ved Blindern videregående skole. Han underviser i engelsk litteratur, og har mer enn 20 års undervisningserfaring fra den videregående skolen, blant annet fra Oslo katedralskole og Berg videregående skole, IB-linjen (nå Blindern videregående skole). Hans interessefelt er internasjonal utdanning og litteratur som avspeiler flerkulturelle samfunn. Namal Lokuge var i to år tilknyttet United World College i Mostar/Bosnia som avdelingsleder for språkfagene. Han er opptatt av å formidle «critical thinking» til elevene.

Stine Pernille Raustøl

Stine Pernille Raustøl er lektor i engelsk ved Elverum videregående skole samt CAS Coordinator for elevene ved skolens nystartede IB-linje (International Baccalaureate). Hun startet sin undervisningskarriere ved Berg videregående skole i Oslo, der hun underviste i engelsk, historie og religion og etikk. Hun var involvert i skolens Model United Nations-gruppe og reiste på konferanser med elevene. Stine Pernille Raustøl jobbet i tre år som engelsklærer ved IB-linjen på Aloha college, en internasjonal skole i Spania. Hun var nestleder i Fagforum for engelsklærere på Litteraturhuset i Oslo de tre årene forumet eksisterte.

Daniel Weston

Daniel Weston er førsteamanuensis i engelsk sosiolingvistikk ved det humanistiske fakultet, institutt for språk og litteratur, NTNU. Han har tidligere undervist ved flere universiteter i England. Westons interesseområder er engelsk dialektutvikling, språkhistorie, kode-veksling og anvendt språkvitenskap. Han har skrevet mange artikler om disse teamene.
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Del denne siden